mandag 10. mai 2010

Helleren



Hei, hei!

I dag har jeg lyst til å vise en annen plass vi var innom i helgen.

Det er fra Helleren i Jøssingfjorden der husene er bygget under en stor bergnabb.
Husene ligger plassert slik at regnet aldri treffer de, og derfor har de ikke taktekking.

Husene stod åpne for publikum, så vi kunne gå inn og kikke, bildet over er fra det ene huset.



Det er rart å tenke på at de plasserte husene slik...
egentlig er det ganske genialt (hvis en ikke er redd for steinras da;))



Kjekt med litt historie når en er på tur :)

Ha det fint!!

2 kommentarer:

  1. OJ! Jeg måtte klikke på bildene og forstørre dem for å se skikkelig; OJ, sier jeg bare. Tror jeg hadde fått klausen av å ha fjellet over meg og som du skriver; ikke noe for dem som er redd for steinras. Fascinerende å se slike bebyggelser, men godt at man ikke bor der, ikke sant? Ha det bra. Klem

    SvarSlett
  2. Så fin tur dere var på! ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails